fredag 26 januari 2018

Nya teamet på idrotten!


Här är vi, Bromstensskolans idrottslärare. Vi fortsätter med uppdelningen som varit sedan terminsstarten, där Monica har mellanstadiet och Matilda har lågstadiet. Men vi har elevens val i både stadierna och kommer träffa de flesta elever.

För lågstadiet är det nytt med bloggen. Vi använder den främst för att informera om vad vi gör på lektionerna, när det är idrottsdagar samt dela terminsplaneringen. För de äldre eleverna, på mellanstadiet, fungerar bloggen också som ett "flippat klassrum". Det betyder att de kan förbereda olika moment innan lektionen, eller se hur vi bedömer eleverna i olika moment.

Vilka är vi?
Jag heter Matilda och är nyexaminerad lärare i idrott och hälsa. Min utbildning har jag från Gymnastik och idrottshögskolan och jag är laddad med mycket nya idéer och roliga aktiviteter vi kommer att göra på lektionerna. Min egen idrottsbakgrund har jag inom volleyboll och simning.

Jag heter Monica och är inne på mitt nionde år som lärare och mitt tredje på Bromstensskolan. Precis som Matilda har jag min utbildning från Gymnastik och idrottshögskolan. Min idrottsbakgrund har jag till största del från handbollen och innebandyn.

Vi tycker det ska bli jättekul att jobba tillsammans med era barn och skapa rörelseglädje! Tillsammans tänkte vi höja nivån ytterligare på idrottsundervisningen. Under våren kommer vi att påbörja arbetet med att strukturera upp och förnya materialet som finns på idrotten. Vi smygstartade redan dagen innan eleverna kom med att rensa och slänga gammalt material.
 Häng med oss på vår resa!